FAQ


Welkom op de Veelgestelde Vragen-pagina van Gjin Drokte Tentverhuur!

Bij het plannen van een evenement komt veel kijken. Of u nu een intiem feest, een grootschalig festival of een zakelijke bijeenkomst organiseert, de juiste tent is cruciaal.

Wij begrijpen dat u specifieke vragen heeft over logistiek, afmetingen, veiligheid en service. Daarom hebben wij hier de meest gestelde vragen over onze tenten, servicegebieden, en de huurprocedure op een rij gezet.

Ons doel is om u volledig te ontzorgen. Door onderstaande vragen en antwoorden door te nemen, bent u optimaal voorbereid.


Staat uw specifieke vraag er niet bij? Ons team staat klaar om u persoonlijk te woord te staan! Neem gerust contact op via info@gjindrokte.nl, 06 80227898 of WhatsApp.   Wij denken graag met u mee in de mogelijkheden voor uw evenement.



Binnen welke regio levert Gjin Drokte Tentverhuur?

Ons bedrijf zit gevestigd in Bant, in de Noord-Oostpolder. Wij leveren veel tenten in Friesland, Flevoland, Drenthe, Groningen, Overrijssel, Gelderland, Utrecht en Noord-Holland. Ook zijn wij voor grotere klussen door het hele land beschikbaar en zelfs in Duitsland en België. Als u een offerte aanvraagt en de locatie vermeld, zullen we de reiskosten voor u berekenen.


Zorgen jullie voor het opbouwen en afbreken van de tent?

Ja, de standaard huurprijs is inclusief de volledige op- en afbouw door ons professionele team. U heeft er zelf geen omkijken naar. Het is ook mogelijk om zelf te helpen met de op- en afbouw, waarbij u een korting ontvangt op de standaard huurprijs. U kunt dit vermelden in de offerte aanvraag.


Hoe lang van tevoren moet ik een tent reserveren?

Wij raden aan om 3 tot 12 maanden van tevoren te reserveren, om teleurstelling te voorkomen. Vooral in het hoogseizoen (mei t/m september) kunnen tenten in specifieke maten snel uitverkocht raken. Wij hebben echter een erg ruim assortiment   tenten, dus ook voor last-minute aanvragen en tenten op korte termijn kunt u ons altijd bellen of een offerte-aanvraag indienen. Wij denken graag met u mee in de mogelijkheden.


Hebben de tenten ook zijwanden?

Ja, al onze tenten kunnen worden voorzien van zijwanden. De pagodetenten, aluhallen en sailclothtenten kunnen worden voorzien van zowel transparante zijwanden als dichte zijwanden. De stretchtenten kunnen worden voorzien van transparante zijwanden.


Kunnen de tenten aan elkaar gekoppeld worden?

Ja, wij zijn gespecialiseerd in het koppelen van meerdere tenten om zo grote en flexibele ruimte te creëren die passen bij uw evenementgrootte. Er worden dan onopvallende, waterdichte koppelgoten gebruikt.


Hoe kies ik de juiste afmeting tent voor mijn evenement?

Als uitgangspunt hanteren wij de de volgende richtlijnen voor het kiezen van de juiste afmeting tent:

- Feest met statafels/bar/klein podium: 1 m2 per persoon

- Feest zonder statafels, met bar/klein podium: 0,75 m2 per persoon

- Zittend aan tafels: 2 m2 per persoon

- Ceremonie opstelling: Hier is het lastiger om een oppervlakte per persoon te geven. Er is namelijk afhankelijk van de afmeting van de tent, ruimte nodig voor het looppad (minimaal 1,5 meter breed) en ruimte voorin de tent voor het bruidspaar, de babs en de getuigentafel. Als we deze ruimte apart rekenen, heb je voor de gasten in de ceremonieopstelling ongeveer 0,6 m2 per persoon nodig. 


U kunt de volgende berekening hanteren, of u mag ons om advies vragen. ((Totale oppervlakte tent) - (lengte tent x 2,5 meter(tbv 1,5 m looppad + 0,5 m ruimte aan de zijkanten)) - (breedte tent x 2,5 meter (tbv ruimte bruidspaar / babs) )) / 0,6.


Voorbeeld:

6x10 meter stretchtent (60-15-25)/0,6 = 33 personen

7,5x10 meter stretchtent (75-25-18,75)/0,6 = 52 personen

10x10 meter stretchtent (100-25-25)/0,6 = 83 personen

9x12 meter stretchtent (108-22,5-30)/0,6 = 93 personen

10x15 meter stretchtent (150-25-37,5)/0,6 = 146 personen


Wanneer komen jullie de tent opbouwen?

De planning voor de op- en afbouw maken we circa twee weken van tevoren. We nemen dan contact met u op om af te stemmen wanneer we de tent komen opbouwen en afbreken.


Zijn jullie tenten ook geschikt om in de winter te gebruiken?

Ja, onze tenten zijn ook geschikt voor winterse evenementen. Met name de aluhallen en pagodetenten, maar ook de sailclothtenten en stretchtenten kunnen verwarmd worden.  Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken voor een geslaagd winter evenement!


Is de prijs op de website inclusief transport?

De prijzen op de website zijn exclusief transport. Vraag een vrijblijvende offerte aan, waarin we de transportkosten naar de gewenste locatie voor u berekenen.


Kan een tent op een ongelijke of aflopende ondergrond geplaatst worden?

Onze tenten kunnen op licht ongelijke ondergrond geplaatst worden. Bij grotere verschillen adviseren wij de inzet van een zwaarlastvloer om de tent waterpas en stabiel te krijgen. Neem gerust contact op voor advies.


Moet ik altijd een klic-melding doen?

Ja, u moet altijd een klic-melding doen. De tent wordt standaard verankerd met grondpennen / haringen van 1 meter. Het is erg belangrijk om een Klic-melding te doen voor de locatie waar de tent gebouwd wordt, om te checken of de locatie vrij is van ondergrondse voorzieningen / kabels / leidingen. De ondergrond is de verantwoordelijkheid van de klant. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor schade en gevolgschade die ontstaat door het verankeren van de tent. Zodoende is het dus erg belangrijk een Klic-melding te doen om de ondergrondse voorzieningen te detecteren. U kunt dit doen via: Klic-melding aanvragen in 1 minuut | Vraag nu aan | KLICAPP  a


Als u advies nodig hebt, of vragen hebt over de ondergrond en de mogelijkheden, kunt u altijd even contact opnemen. Het is ook mogelijk de tent (tegen meerprijs) te verankeren met betonblokken of door middel van zwaarlastvloer.


Hoeveel ruimte heb ik nodig voor de tent?

We hebben minimaal 1,5 meter rondom de tent nodig om de tent te kunnen verankeren. Als u twijfelt over de locatie, kunt u altijd contact opnemen, dan denken we even mee.


Leveren jullie ook sfeerverlichting?

Ja, wij kunnen prikkabel leveren om de tent sfeervol mee te verlichten. Deze prikkabels zijn 25 meter lang en onbeperkt koppelbaar.


Leveren jullie ook vloeren voor in de tent?

Ja, wij hebben diverse opties voor vloeren, afhankelijk van uw wensen. Houten vlondervloeren (platen van 2x1 meter), Zwaarlastvloeren (platen van 5x2,5 meter) en indien gewenst kunnen we ook casettevloer / stelvloer leveren. Wij hebben daarnaast ook nog rollen sporthalvloeren in het assortiment. Heeft u een evenement in een sporthal en moet deze vloer goed beschermd worden? Dan is dit de perfecte, flexibele oplossing.


Leveren jullie ook tenten voor uitvaarten? Leveren jullie ook tenten met spoed / op korte termijn?

Ja, afhankelijk van de beschikbaarheid leveren wij ook tenten voor uitvaarten en andere spoedgevallen / korte termijn aanvragen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. We zijn u graag van dienst!


Leveren jullie ook tenten voor bruiloften en trouwerijen?

Ja, wij zijn gespecialiseerd in bruiloften en trouwerijen en leveren heel vaak bruilofttenten voor huwelijken. De onbezorgde service van Gjin Drokte tentverhuur wordt hoog gewaardeerd door bruidsparen. Zie hierboven ook de relevante informatie voor de juiste afmetingen voor diverse opstellingen (ceremonie opstelling, diner opstelling, feest opstelling) of neem contact op voor advies.


Moet ik een vergunning aanvragen voor de tent?

Dat hangt af van de grootte van de tent en de locatie. Tenten kleiner dan 25m² zijn vaak vergunningsvrij op eigen terrein. Bij grotere tenten of plaatsing op openbare grond is een melding of vergunning bij de gemeente meestal vereist.


Leveren jullie de constructieberekeningen / tentboeken van de tenten aan?

Voor grotere tenten en op verzoek leveren wij de benodigde statische berekeningen en het tentboek aan. Dit is vaak vereist door de gemeente bij de vergunningsaanvraag.


Hoe zit het met nooduitgangen en vluchtroutes in de tent?

Op verzoek kunnen wij nooduitgangverlichting en brandblussers leveren die u zelf kunt monteren in de tenten.


Is de tent verzekerd tijdens de huurperiode?

Nee, de huurder is zelf verantwoordelijk voor de tent en de inventaris gedurende de huurperiode. Het is raadzaam hier een evenementenverzekering voor af te sluiten. Dit kan bijvoorbeeld via Nationale Nederlanden: Evenementenverzekering afsluiten : NN


Kan ik ook een tent kopen?

Wij leveren jong-gebruikte stretchtenten uit ons eigen assortiment. Daarnaast kunnen wij nieuwe stretchtenten leveren in alle mogelijk afmetingen, vanaf 4,5 meter breedte. We leveren deze ook in diverse kleuren: zand, taupe, zwart, ivoor, grijs, groen, bosbeige, terra cotta en rood. Standaardmaten zijn vaak op voorraad en kunnen dus heel snel geleverd worden. Voor op maat gemaakte tenten varieert de levertijd, afhankelijk van de fabriek. Vraag gerust naar de mogelijkheden en actuele levertijden.

Kooptenten kunnen we leveren in heel Nederland en ook in België, Duitsland of andere Europese landen.

e

Bieden jullie ook onderhoud, schoonmaak en winteropslag van mijn tent?

Wij hebben een grote loods met een wasplaats en een zeilenwasmachine om alle soorten tentdoek schoon te maken en te laten drogen. U kunt bij ons terecht voor alle mogelijke services voor uw eigen tent. Zowel stretchtenten, aluhallen en pagodetenten. Wij kunnen de tent voor u afbreken, schoonmaken, drogen, bewaren en in het voorjaar weer opbouwen. Wij hebben ook ruimte om uw tent in de winteropslag op te slaan. 


Verhuren jullie ook horeca materialen? Kan ik alles bij jullie huren?

Wij hebben diverse uitstekende partners waarmee we samenwerken en waardoor u indien gewenst helemaal ontzorgd kunt worden. Neem gerust contact op voor de mogelijkheden.


Voor een overzicht van alle artikelen die wij verhuren kijkt u op de verhuurpagina




Staat uw vraag er niet bij?

Wij zijn u graag van dienst en staan klaar om al uw vragen te beantwoorden. Wij zijn goed bereikbaar via de mail, telefoon of via whatsapp. Mail naar info@gjindrokte.nl of neem contact op via06 80227898